Sundhedspolitik for Sønderskov-Skolen

Sønderskov-Skolen har udarbejdet en sundhedspolitik med henblik på at understøtte udviklingen af elevernes handlekompetence og give dem indsigt og mulighed for at træffe et sundt valg i samarbejde med deres forældre – At det sunde valg, skal være det nemme valg. Det er en dynamisk proces, hvilket indebærer, at der arbejdes med emnerne og de derfor revideres og udbygges løbende.

Vi lægger vægt på en tryg kultur, hvor der er også er fokus på sundhed og trivsel. Vi ønsker, at alle udviser respekt for hinanden, elever, personale og forældre. En gensidig respekt i skole-hjemsamarbejdet, hvor ansatte og forældre er klar over hinandens roller, samt respekterer og lytter til hinanden. Vi har en god omgangstone med hinanden og omtaler altid skolen positivt.

Sundhedspolitikken beskriver følgende fokusområder: Trivsel, Mad og Måltider og Bevægelsesstrategi.

Der arbejdes med fokusområderne gennem hele skoleåret, men der sættes særligt fokus på trivsel, når der afholdes national trivselsdag i marts måned. Derudover vil der være ekstra fokus på alle områder til trivselsugen og motionsdagen.

Sundhedspolitikken kan du læse om i pdf filen du finder her på siden.

Sundhedspolitik for Sønderskov-Skolen

Shape Created with Sketch.